Pages

Wednesday, June 8, 2011

Tuhan itu maha Keren!


Hampir 4 bulan vakum menulis, membuat kemampuan menulis gw semakin tumpul saja! jadi terinspirasi nulis setelah baca postingan 2 emak-emak hebat founder ngerumpidotcom.
tulisan mami silly very touching, i cried when i read it. Tentang kebesaran Tuhan, bahwa Rencana Tuhan memang Luar biasa dan bahwa Tuhan itu memang maha Kereeen :)
Dan bahwa tulisan itu telah menampar gw, dan bahwa gw sadar telah begitu jauh meninggalkan Tuhan yang gw yakin 100% tidak pernah meninggalkan gw *meneteskan air mata
Akhirnya sebelum menulis ini, gw kembali berkomunikasi dengan Tuhan, kembali mengakrabkan diri denganNya ... sampai pipi pun basah oleh air yang sudah lama tak tertumpah dari sepasang mata gw yang tidak terlalu lebar ini.
Ya Tuhan ... gw sadar gw terlalu angkuh dihadapanMu??? gw lupa, bahwa gw ini mahluk yang sangat kecil dihadapanMu.

Seketika gw mem flash back hidup gw, hidup yang penuh cerita, cerita yang tidak hanya manis, yang terkadang diselingi rasa pahit, yang tidak hanya dipenuhi tawa, tak jarang pula tersisipi air mata ... itulah kehidupan, Tuhan menciptakan hidup yang Luar biasa Indah. Hidup yang tidak seharusnya kita sia-sia kan dengan keluhan.
Sumpah gw berasa namparin pipi sendiri nih :D hehe
Gw jarang banget ke gereja, padahal kan cuman sekali seminggu dan paling lama cuman 1 setengah jam. Gw lebih milih bangun siang, lembur di kantor, memanjakan diri ke salon. Gw cuman memenuhi kebutuhan 'daging' aja sementara 'roh' gw , gw biarin 'haus' ... astagfirullah, manusia macem apa gw ini?
Padahal Tuhan selalu kasih apa yang gw minta, rejeki yang gak kurang2, calon suami yang ganteng, baik and kaya :D , job ngemci yang dateng dari sana sini, itu semua kan dari Tuhan ya gak Han? *ngomong sama Tuhan*

Okey, menyesal tiada guna... sekarang gw menyadari bahwa mulai detik ini, gw musti lebih mencintai hidup ini, lebih mencintai semua makhluk yang ada di jagat raya ini, lebih mencintai yang telah menciptakan jagat raya dan segala isinya ini. Mari mensyukuri setiap apa yang ada pada diri kita, setiap apa yang kita dapatkan, setiap hembusan nafas kita ... mensyukuri dari mulai hal-hal yang kecil, contohnya jerawat, tahi lalat bulu idung, komedo ... hehehe jadi sumpah gw bersyukur deh sama muka gw yang manis meskipun jerawat banyak banget di muka gw (baru aja bersyukur, dari kemaren musih2)

Ah pokoknya ....Tuhan emang Maha Keren, setiap RencanaNya adalah KEREN!
Thank God ternyata gw masih bisa nulis malem ini, masih bisa bernafas, masih bisa ngomong jorok pulak hehe ....
God has a strange sense of humor #mamih silly

Wednesday, January 12, 2011

dun read if u dun like!


it's my blog ...
it's my world ...
i write everything what i want to write!
if u don't like ... so please don't read!!!
deal?

separated by the time



morning here and still night there...
and when the night comes to me,
u still enjoy the warmth of the sun
we never meet at the same time
coz....
we're in different places
we're separated by the time ...
but we used to have the same feeling
**missing each other in every single breath**

Go AbRoad!


My Name is Irene, i'll be 28 years old in few days later! am SINGLE!! hell yaa SINGLE!! and I am interested in exploring the world, but i know I'm not a rich girl with a lot of money to realise all my wishes. Okay ... forget about the money for a while! I do have a brain. I think I can use my brain to see my dreams come true. Money is something that has an important role in life, but it's not everything.

I know that I have a brain. I have the ability, and I'm sure I will be able to achieve my desires.
Starting with the scholarship, I have often spent time in front of my notebook screen looking for scholarships. I've purposely looked in Europe, because I've always wanted to set foot in Europe. I've applied for some scholarships, but haven't had any success yet!

But I'll never give up...until I get what I want! I'm sure that when we have the ability and willingness there is always a way.


Yeah am on my way to reach my dreams ...


p.s : thank much for u'r favor, baby boy ;)

Monday, January 10, 2011

a Reason for a Season


When someone is in your life for a REASON, it is usually to meet a need you have expressed. They have come to assist you through a difficulty, to provide you with guidance and support, to aid you physically, emotionally or spiritually. They may seem like a godsend and they are. They are there for the reason you need them to be.

Some people come into your life for a SEASON, because your turn has come to share, grow or learn. They bring you an experience of peace or make you laugh. They may teach you something you have never done. They usually give you an unbelievable amount of joy. Believe it, it is real. But only for a season.

LIFETIME relationships teach you lifetime lessons, things you must build upon in order to have a solid emotional foundation. Your job is to accept the lesson, love the person and put what you have learned to use in all other relationships and areas of your life.


Tulisan dari si tante yang cantik ini memang benar-benar menyentil hati saya! Especially in the second paragraph...

Actually i always meet someone who far away from me ... and sometimes they left sweet memories! Now am realized that they came into my life for a season and they have taught me something new! They gave joy, happiness and spirit! And that's not only a dream but real! yesss REAL!!! but only a SEASON.
And as we know we are not only live in a SEASON, so don't stuck only in a season!

Jadi ...biarkan saja hidup ini mengalir seperti air yang mengalir dari hulu ke hilir, biarkan selalu ada kisah yang datang dan pergi! Karena memang begitulah hidup ini, tak ada yang abadi bukan???

Sunday, January 9, 2011

u take a part of me with u


***Cloudy Sunday

u're sitting alone at Soekarna Hatta Airport ... no one accompanied you!
i should be there but i can't...

we're just texting each other

me : Lemme know when u'll be boarding! wish u safe flight baby... *errr baby ahaha silly me!

you: Boarding now... thank for wishing me safe flight. x

me: see u next time (again) wish u safe and nice flight. Please lemme know when u get Durham!

you: will do! long time before i get home though. I have to spend the night in Doha. But i'll be in touch. I think a part of me will stay in Indonesia. x

me: and u take a part of me to Durham .. xx

Please don't say Goodbye!



without knowing it, we passed these 3 days together indeed leaving a beautiful impression. Chatting until late at night accompanied by coffee but no-cigarette smoke, singing dozens of songs together along through hundreds of meters on foot. Awesome! we have really had good time.

unfortunately, we got to split up as it should. Each meeting had always had a farewell in the end. the only thing made it different was how long a togetherness would last.
I know that everybody hated to say goodbye! but We had to ...

***
I should have spent the yesterday night beside you having a beautiful Saturday night like many other young couple in town, but I did not come ... yeah I couldn't come to spend the night with you, hug you tight, kiss you softly while whispering 'see u next time', and watch your back behind with your feet leaving me farther away.
So ... Please ... don't say goodbye!